onsdag den 1. januar 2014

Nytår

Jamen så blev det jo Nytår og det blev holdt herhjemme, min datter og svigersøn og barnebarnet kom og min mor og far kom.

Hovedretten som mor og far kom med var : Forelsket tigerrejer
https://www.google.dk/#q=forelsket+tigerrejer, ris og bønner som tilbehør.

Mor havde snittet alt der skulle bruges til retten hos dem selv - det var godt nok smart og snedigt tænkt. Far han lavede så maden her hjemme... Det var så fantastisk skønt og smagte dejligt.


Jeg havde lavet "hjemmelavet" hvidløgs flute..
Tja, måske var flutene ikke helt hjemmelavet men jeg havde gjort sådan her : Almindelige flute skæres der riller i, skær så en ekstra brødkrumme af fra rillen så revnen bliver lidt større..
Fra køleskabet tager man sin hjemmelavet hvidløgsmør og skære en skive af, så snupper du en skive cheddarost, hvid/rød det er lige fedt - jeg brugte en hvid, ned i revnen med et skive ost og en skive af hvidløgsmør, hav lidt hvidløgsmør i "overskud" smelt det i mikro'en og pensle fluetene med det.
For pokker, sikke nogen gode flute...


 Hygge ved bordet.


 Mikaz kunne godt lide rejer - Jeg kan godt lide det... :-)


Her er så vores dessert.. Bare sådan lige hurtigt bikset sammen.... Ja right, det skal I ikke tro på. ;-)
Det er pannacotta med passionsfrugt purre gele i midten og mango purre gele på toppen, toppet med hvid krystaliseret chokolade... 
Smagte som englene synger.


Alex fik lov til at skyde noget krudt af


Vi står og nyder synet af det fyrværkeri som Alex tænder op under 


Mor valgte at blive inde og hygge sig med Zulu, men senere kom også mor ud og kiggede på at der blev fyret af.


Jeg havde også lavet kransekage - Den blev sørme også rigtig god, ikke for sød og ikke for tør, men ikke for at blære mig, så blev den fandme rigtig dejlig - sprød yder og blød i midten..


Hygge i stuen. 


Der blev også tid til at lege lidt med kameraet.. :-)




I alle ønskes et rigtig godt og lykkebringende Nytår 



2 kommentarer:

  1. Ja det var en rigtig hyggelig aften og hold k... hvor var det god mad vi fik.

    SvarSlet
  2. Hej søde Sabina . Det ser rigtig hyggeligt ud og maden ser lækkert. Og din dessert super lækkert . kram Misbah

    SvarSlet