søndag den 19. januar 2014

Roulade katastrofe

Kender i det, at I ser et lækkert billed, det kan være enten en aftensmad ret eller noget dessert...
I bliver simpelthen nød til at lave retten/desserten og det kommer absolut ikke til at se så godt ud som på billedet, smagen er jo straks noget andet, den er jo lidt svære at teste gennem et blad.
Men man kan da godt se at de bønner man selv har lavet, ikke lige ser ud som om der er det samme "bid" i som den på billedet - På billedet ser det slet ikke ud som om at bønnen er blevet dampet, men dem vi selv lavede hænger kedeligt ned fra gaflen. Øv

Nå men jeg fandt en opskrift på en roulade med hindbær.

Måske var det fordi jeg brød min egen regel og fulgte ikke stratesisk opskriften, jeg følgte mig uovervindelig og stærk i min tro på at det nok skulle gå godt, men suk, sådan gik det ikke.

Selve dejen blev ikke puffet og den blev sådan mere marengs agtig på overfladen..

Og det almindelige hindbærfyld vare "bare" hindbær, florsukker og flødeskum, jeg lavede den om så det også blev med hvid chokolade, den der hvor man koger fløden op og hælder den i chokoladen og så ind i køleskabet til dagen efter.

Jeg ville også være lidt kreativ og lavede fine striber i dejen, ingen problem der..

Men kagen blev overhoved ikke som på billedet, selv de billeder jeg tog var noget møj. :-(


Her er min roulade katastrofe :


 Man kan slet ikke se at den er rullet, men den smagte altså lækkert..


Måske jeg bare skal holde mig til opskriften, min søster kan godt vige fra en opskrift og er meget glad for at fortælle mig om det, det jeg høre når hun fortæller mig om det lyder sådan her :

Blablabla bla bla bla blablabla bla bla  ;-)





3 kommentarer:

  1. Hahaha, bla bla bla.... Godt den smagte godt, trods opskrift undvigelsen :) kram fra søster.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Hovsa... Ville da ikke slette kommentaren. Hmmm
    Ja selv om den ikke var køn, smagte den dejlig..

    SvarSlet