tirsdag den 28. januar 2014

Kokos kage.

Min mor og far havde inviteret os hjem til dem til aftensmad i fredags..
Der blev lavet kalvelever til far og jeg og hjemmelavet kalve gorden blue til mor, Tommy og Alex..

Leveren bare smeltede på tungen og jeg spiste rigtig meget - det er så sjældent at jeg laver lever til mig selv. Jeg elsker lever så meget.. Nam nam.

Jeg havde sagt at jeg nok skulle lave dessert til os og det startede jeg med i starten af ugen, der stod i opskriften at man skulle bruge købe lagkagebunde, det ville jeg ikke så jeg lavede mine egne, med revet citronskal, de andre sagde at de smagte godt men jeg vil undgå bunde med citron i næste gang.

Desserten i sig selv smagte godt, den lyder sådan her :


  • 1 pakke færdige lagkagebunde
  • 3 dl piskefløde
  • 1 pose kokospulver (60g)
  • 100g marcipan
  • 1 dl kagecreme lavet på pulver
Pynt:

  • Revet kokos
  • Lakridskrymmel


1. Stans små runde bunde ud af lagkagebundene ca. 7 cm i diameter.
2. Pisk fløden til flødeskum, og bland med kokospulveret. Fordel kokosflødeskummet i 2 skåle.
3. Riv marcipanen groft, og rør det i den ene skål.
4. Smør kagecreme på bundene. Fordel marcipanflødeskummet ovenpå. Afslut med kokosflødeskum rundt på kagen.
5. Top kagen med revet kokos og lakridskrymmel.

Tip.
Kokospulver kan købes i asiatiske butikker fx af mærket Chao thai brand.
Kagecremen var hjemme lavet.
Marcipanen var også hjemmelavet.

Serveret på mors og fars nye cafe' service..



Denne fandt jeg et sted på nettet, syntes bare at den var god og det kunne lige så godt havde været herhjemme at ordene var lydt.. :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar