tirsdag den 8. juli 2014

Ny gadget - Stufz

I har nok set denne gadget i tv, det gjorde jeg og så måtte jeg jo bare eje den, da jeg nærmest faldt over den i en Imerco..


Resultatet blev faktisk ret godt syntes jeg, kødet har det med at skille sig på midten når man laver en fyldt bøf uden Stufz, laver du fyldt bøf med Stufz skiller den også, men ikke så meget.

Næste gang vil jeg prøve at vikle bacon rundt om for at se om det kan holde sammen på kødet, så det ikke skiller så nemt.

Selve bøffen bliver mega stor - Jeg lavede dem til hjemmelavede burgerboller men man også sagtens servere dem med grøntsager eller ris eller andet til.

Jeg fyldte bøfferne med stegt bacon og så rev jeg noget chedder ost og lagde i, men du kan putte alt hvad du ønsker i, du sætter din egen grænse, det eneste du skal huske er at fyldet skal være stegt på forhånd, det skriver de i indlægssedlen men jeg tror nu kun at det er hvis du fylder fersk kød i som bacon osv.

Jeg brugte oksekød med en rimelig høj fedt procent, tror den var omkring de 12 %, nemlig for at kødet ikke skiller så meget, kødet skiller nemlig nemmere når fedt procenten bliver mindre, der kan også bruges andet kød end okse, jeg har en ide om : Hakket kylling med skinke og ost som fyld, all'a gorden blue.

Her er billeder af min nye Gadget.....

Tadaaa....

STUFZ - Uundværlig i et hvet køkken.. Haha ha...

Her med fyld. 

Så er de presset sammen.

Stegt på grillen og med hjemmelavede boller..

Her er den ene så skåret over så man kan se hvordan fyldet er.

De bliver som sagt tårn høje, men de smager fremragende..

Velbekommen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar