lørdag den 16. august 2014

Fyldt svinemørbrad

Der er blevet lavet fyldt svinemørbrad, på Weber grillen..

Jeg skar mørdbraen op på langs og gav den nogen slag med kødhammeren, så smurte jeg flødeost på hele mørbraden også lagde jeg rødløg på som jeg havde skåret i tern + smuldret gedeost og derefter dryssede jeg med frisk timian.

Jeg rullede med hjælp fra Kaya bacon rundt om den, vi ville sikre at bacon'en blev der så vi bandt madsnor om kødet.

Da jeg ville have at den skulle køre på rotisserie skulle den jo på grilspydet, men der tvivlede jeg lidt på om den ville køre med rundt da mørbraden var for smal til de der "holde" spyd, men det var der råd for, så vi kørte lige et par kødnåle på tværs så de blev låst fast i spyddet.

Den smagte rigtig dejlig og var ikke tør..

Her ses kød nålene er stukket på tværs.

Her er mørdbraden i fuld vigør.

Her skåret over og parat til servering.


Jeg lavede kanel snegle kage på eftervarmen fra weberen, jeg lagde en pizza sten på grilristen og bagte derefter kagen.





Mikas kunne godt lide maden. 

Kanel snegle kagen har stået og hævet og er klar til weber grillen.

Så er den bagt.

Og ikke at forglemme glasuren.. :-)

Velbekommen..


2 kommentarer:

  1. hej kære Sabina, håber du har det godt. De kanel snegle ser mums ud. kr am misbah

    SvarSlet