søndag den 16. marts 2014

Juice

Torsdag aften fik jeg lyst til at lave hjemmelavet juice og jeg vidste at jeg for mange år siden havde købt en juice maskine - ud i skuret og lede efter den, kl var ca 22.30 og jeg roede rundt og kravlede over det rod der står i skuret, men jeg fandt banditten.

Efter et par dage på køkken bordet, skulle den jo også i brug - så idag købte jeg : Rødbeder, gulerødder, ingefær, og citron og så igang... hov og æbler.

1.5 kg rødbeder, 1 stak gulerødder, ca 3 cm frisk ingefær og 1 citron og 1 æble, det blev til ca 1,5 liter skøn juice.

Ikke noget med at skrælle, nixen -  ahhh det vil sige at jeg lige skar enderne af rødbederne men det var så det, rødderne og frugten blev bare skyllet og så ned i banditten der hurtig og effektivt pressede al den gode saft ud.. (Note til mig selv : jeg vil nok bruge lidt mere ingefær næste gang) Nam nam

Nåå ja forresten så skal jeg til samtale på Rigshospitalet i morgen ang en fast stilling på operations gang F, der skal jeg være kl 14.15..   :-)

Her  er den juice maskine jeg bruger, efter sigende skulle den pt være den bedste juice "slynger" på market..



Og her er så juicen, serveret køleskabs kold med isterninger i - Skønt..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar